הנדסת תעשייה וניהול – מגמת משנה שיווק וניהול

בעת האחרונה גדל הצורך במערכות שיווקיות מקצועיות, המסוגלות לצמצם טווח זמן העומד לרשות המערכות היצרניות בכל הנוגע ליוזמה, לפיתוח ולאספקת המוצר, במקום ובעיתוי הנכון.

"התכווצות" המרחקים בעולמנו מאפשרת למספר רב של יצרנים להפיץ סחורות לשווקים רבים יותר, מרוחקים ממקום הייצור, וזאת בזמן קצר ביותר. מגמת המשנה שיווק וניהול מכשירה הנדסאים וטכנאים לקראת השתלבות במערכי השיווק הטכנולוגי השונים במשק הישראלי. שילוב תעשייה וניהול עם מקצועות שיווקיים המאפשרים תכנון, ניתוח והפעלת מערכות שיווק המועילות ללקוח וליצרן ולנותן השירות. הכשרתו של איש השיווק תתבסס על לימוד ההיבטים השונים של המקצוע, תוך מתן בסיס ידע רחב ביותר במקצועות הקשורים למערכות השונות במפעל ודרכי הפעולה המשולבות.

המגמה להנדסת תעשייה וניהול מאושרת על ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט).
אפשרויות תעסוקה
אפשרויות התעסוקה רבות ומגוונות, כך שהנדסאי תעשייה וניהול משתלב בכל ענפי התעשייה, המסחר והשירותים.

תחומי עיסוקו של בוגר תעשייה וניהול כוללים קשת רחבה של נושאים:
ניהול פרויקטים - תכנון וניהול פרויקטים, החלקת משאבים וניתוח רגישות
ארגון ושיפור שיטות
תקינת כוח אדם ומכונות
בקרה תקציבית - כלכלה, ניהול פיננסי, מימון וניתוח כלכלי של פרויקטים
מערכות מידע – תכנון, הקמה וניהול כל תחומי הארגון באמצעות מחשוב
מדדים כמותיים ואיכותיים - חקר ביצועים, סטטיסטיקה, בטיחות והחזקה
ייעוץ ארגוני - התנהגות ארגונית ומבנים ארגוניים.

מטרת המגמה
הלימודים במגמה זו מקנים לסטודנטים הכשרה תאורטית והכשרה מעשית, המאפשרות לו לתכנן ולנהל את משאבי הארגון בצורה יעילה ונכונה.
מטרת הלימודים להקנות ידע מעמיק במגוון תחומים, המאפשר לבוגר השגת יתרון מקצועי לרבות רכישת כלים ניהוליים, העשויים לשפר את סיכויו להשתלבות בשוק העבודה.
תואר למסיימים תוענק דיפלומת הנדסאי בהנדסת תעשייה וניהול.

מסלול הלימודים
מסלול בוקר - שנתיים (4 סמסטרים).
עיקרי תכנית הלימודים

בהנדסת תעשייה וניהול משתלמים הסטודנטים בתחומי ניהול פרויקטים, תכנון ובקרה, שיפור שיטות העבודה, הגברת היעילות, בדיקת כדאיוּת כלכלית והשקעות נדרשות, בקרה תקציבית, רכש, לוגיסטיקה, אבטחת איכות, בדיקת עלות מוצרים ותהליכים, ניתוח מערכות מידע ושיווק.
בחינות ופרויקט הגמר

הסטודנטים במגמה זו נדרשים לעמוד בבחינות הבאות:
• בחינות פנימיות
3 בחינות גמר ממלכתיות מטעם מה"ט.

פרויקט הגמר: לקראת השלמת לימודיו יידרש הסטודנט להכין פרויקט גמר, שיבוצע על פי הנחיות מנחה.
על הסטודנט לעמוד בהצלחה במבחן ההגנה הממלכתי על הפרויקט הכולל פרקים עיקריים מתחום מגמת המשנה .
 ולאור ההתפתחות המהירה בעולם השיווק והניהול עודכנה תכנית הלימודים השנה בכך שתתאים להתקדמות בעולם העסקים , ונוספו קורסים חדשים כגון שיווק דיגיטלי ועוד נושאים בכדי לאפשר לתלמידים ולבוגרים לשלוט ביסודות ובמיומנויות השיווק המודרני.